Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. vezi detalii
 
Ne găseşti şi pe facebook!

Punct de vedere al Netcity Telecom

Punct de vedere al Netcity Telecom cu privire la acuzațiile de monopol și practicarea unor prețuri discriminatorii pentru închirierea infrastructurii de telecom   

Articolele apărute în ultimul timp în presă nu permit publicului să-şi formeze o opinie corectă faţă de proiectul Netcity, de necesitatea și avantajele acestuia, de condițiile tehnice, de beneficiile urbanistice și pentru cetățean ale proiectului, precum și față de corectitudinea cifrelor menționate de ANISP.

NetCity, unul dintre cele mai ambițioase și mai utile proiecte ale Capitalei, se înscrie în politica europeană de dezvoltare economico-socială a comunităţilor locale. Astfel, Bucureştiul a intrat în rândul altor capitale europene care au realizat proiecte similare, respectiv Amsterdam, Viena, Milano sau Stockhokm.

Declarațiile ANISP referitoare la proiectul Netcity și prețurile practicate pentru închirierea infrastructurii ne surprind, în condițiile în care o parte importantă a rețelelor operatorilor de telecomunicații, membri ai ANSIP, sunt amplasate ilegal în spațiu aerian din București, încărcând până la limita rezistenței fizice stâlpii regiei de transport București sau ai rețelelor de distribuție electrică. Dezvoltarea serviciilor de internet menționate de Președintele Bătrâneanu a avut loc și datorită dezvoltării fără precedent a rețelelor de telecomunicații, fără costuri de închirirere, autorizare sau ocupare a domeniului public. În aceste condiții, orice tarif pentru închirierea infrastructurii este mare pentru cei care continuă să folosească domeniul public fără a plăti taxe, în timp ce o parte a industriei a înțeles necesitatea folosirii unei infrastructuri legale.

În plus, deși eforturile de construire a unei infrastructuri performante ale Netcity și dezafectare de cabluri ale PMB sunt considerabile, operatorii aleg să reinstaleze în mod ilegal cabluri pe aceste trasee, sfidând hotărârile CGMB în vigoare și aducând, din nou, un prejudiciu de imagine orașului și proiectului, în detrimentul colegilor lor operatori care au înțeles proiectul și respectă normele în vigoare și clauzele contractuale.

În ceea ce privește tarifele practicate, facem următoarele precizări: conform contractului de concesiune, tariful de închiriere pentru serviciul TubeCity (închirierea de tubetă în vederea instalării de fibră optică de către operatori) este 85 de euro pe km în anumite condiții specificate în contract – contract de 5 ani, pentru 2 tubete închiriate de-a lungul întregii canalizații.

Pentru a veni în întâmpinarea operatorilor, Netcity a introdus un mod de tarifare la nivel de buclă (inel magistral) și o schemă tarifară în praguri pentru închirierea acesteia, reducând de-a lungul timpului tarifele pentru serviciile de instalare.

Cu privire la tariful de închiriere discriminatoriu, precizăm că produsele Netcity sunt publice și aplicate operatorilor într-un mod transparent. Tariful de închiriere este stabilit de Contractul de Concesiune și a fost determinat prin Studiu de Fezabilitate aprobat de CGMB și în baza căruia Netcity și-a construit oferta cu care a câștigat licitația pentru dezvoltarea proiectului și este același pentru toți operatorii. Diferența de costuri între operatori nu este data de tarife, ci de lungimea canalizației închiriate. Cu cât canalizația închiriată este mai lungă, cu atât costurile sunt mai scăzute.

Netcity nu favorizează marii operatori și nici nu este o amenințare pentru operatorii mici și mijlocii, ci le pune la dispoziție infrastructura subterană necesară pentru de a concura cu operatorii mari, posesori de infrastructură. Este important de menționat că raportul de ocupare a branșamentelor la clădiri este supraunitar (mai mult de 1 operator deservește o clădire), indicând astfel că proiectul contribuie la democratizarea accesului la servicii, impiedicând înțelegerile din trecut prin care operatorii își împărțeau geografic cartierele pentru care dezvoltau infrastructură, monpolizând accesul la servicii și tinând asfel abonații captivi.

Cu privire la acuzația de monopol, Consiliul Concurenței  s-a pronunțat în ceea ce privește posibila poziționare a proiectului în zona de monopol, indicând contrariul. Nu suntem noi în masură să contrargumentam. Mai mult, ANCOM studiază, în baza Legii 154 apărută în Noiembrie 2012, proiectul NetCity, urmând a se pronunța asupra caracteristicilor lui.

Finanţarea proiectului este asigurată exclusiv din surse private, nefiind vorba de o investiţie din bani publici. În plus, proiectul generază venituri pentru București prin redevența plătită, valoarea acesteia pentru perioada 2008-2012 depășind până în acest moment 1 million de euro.

UTI Systems a fost singura entitate care şi-a asumat, în anul 2008, realizarea infrastructurii NetCity, proiect ce va aduce îmbunătăţiri considerabile nivelului şi calităţii vieţii în capitală. Dat fiind caracterul inovativ al proiectului, dar şi incertitudinea termenului şi volumului de servicii implicate de contract, care sunt supuse unor permanente modificări, UTI Systems a fost singura firmă care s-a prezentat la licitaţia organizată de municipalitate, iar contractul a fost încheiat în conformitate cu legile în vigoare, concesiunea fiind acordată absolut legal.

Toate detaliile proiectului (proiectul tehnic, locaţiile în care se desfăşoară lucrări, proceduri şi specificaţii tehnice, tarife etc) pot fi consultate pe site-ul http://www.netcity-bucuresti.ro